Magyar Tartalékosok Szövetsége Csongrád megye

Hírek

A különleges jogrend és a Magyar Honvédség

Budapest, 2020. 03. 31.

Az új koronavírus okozta világjárvány következményeinek elhárítása, valamint a magyar állampolgárok egészségének és életének megóvása érdekében a magyar kormány által március 11-én kihirdetett veszélyhelyzet a különleges jogrend bevezetésével is járt Magyarországon. Dr. Varga Attila Ferenc ezredessel, a Honvédelmi Minisztérium Védelmi Igazgatási Főosztályának (HM VIF) vezetőjével beszélgettünk arról, mit is jelent e fogalom, és milyen feladatai lehetnek a Magyar Honvédségnek különleges jogrend ideje alatt.

A különleges jogrend az állam működésének egy speciális formája, amelynek megnevezése és gyakorlata országonként eltérő, így nincs is egységes, mindenki által elfogadott definíciója – tudtuk meg dr. Varga Attila Ferenc ezredestől. A HM VIF vezetője elmondta: a különleges jogrend bevezetése akkor lehetséges, ha a megszokott, mindennapi körülményekben olyan mértékű változás következik be, amelyet csak különleges szabályok lehető leggyorsabb megalkotásával lehet kezelni.

Amikor haladéktalanul be kell avatkozni

„A legtöbb állam a különleges jogrend intézményét csak a legsúlyosabb veszélyek, fenyegetések kezelésére tartja fenn. Ilyen helyzetekben nincs idő hosszas politikai vitákra, a normális eljárásrend szerinti egyeztetések lefolytatására, hanem az állampolgárok életének, testi épségének és biztonságának védelme érdekében haladéktalanul be kell avatkozni, meg kell tenni a szükséges intézkedéseket. Indokolt esetben korlátozásokat vagy tilalmat kell bevezetni, esetleg többlet kötelezettségeket kell előírni” – mondta a főosztályvezető, hozzátéve: a nemzetközi példák azt mutatják, hogy az ilyen intézkedések meghozatalára, a végrehajtó hatalom, vagyis a mindenkori kormány, elnöki kormányzás esetén az államelnök jogosult. Az ilyenkor kiadott rendkívüli intézkedések bizonyos keretek között eltérhetnek a törvényektől, azonban csak ideiglenesek lehetnek és csakis olyan korlátozásokat, illetve többlet kötelezettségeket írhatnak elő, amelyek arányosak a fenyegető vagy a már bekövetkezett veszéllyel, és amelyre a végrehajtó hatalom alkotmányos felhatalmazást kapott. „A fő cél tehát a veszély mielőbbi elhárítása és a normális működésre való visszatérés hatékony elősegítése” – összegezte az ezredes.

A főosztályvezető kiemelte: az államok három klasszikus esetét ismerik a különleges jogrendnek. Az egyik ilyen – és egyben a legsúlyosabb eset -, amikor az országot fegyveres támadás éri, vagyis amikor fegyveres konfliktusba keveredik. A magyar Alaptörvény ezt a helyzetet rendkívüli állapotnak hívja, amelynek kihirdetésére az Országgyűlés jogosult. A hatályos magyar jogszabályok szerint a rendkívüli állapotot akkor lehet kihirdetni, ha az Országgyűlés kinyilvánítja a hadiállapotot, vagy ha idegen hatalom fegyveres támadásának közvetlen veszélye, azaz háborús veszély áll fenn. A kihirdetéssel egyidejűleg az Országgyűlés Honvédelmi Tanácsot hoz létre, amely gyakorolja a kormány jogkörét, valamint az Országgyűlés által átruházott jogokat.

„A másik, hagyományosan különleges jogrendi tényállás ahhoz a belbiztonsági helyzethez kapcsolódik, amikor valaki vagy valakik a törvényes rend megdöntésére vagy a hatalom kizárólagos megszerzésére irányuló cselekményt követnek el. Alaptörvényünk ezt az esetet szükségállapotként deklarálja, amelynek kihirdetésére szintén az Országgyűlés jogosult” – mondta Varga Attila Ferenc ezredes, hozzátéve: a harmadik különleges jogrendi alapeset a természeti vagy ipari katasztrófákhoz kapcsolódik, amelynek bevezetése esetén a cél ugyancsak az élet és vagyonbiztonság megőrzése. A magyar szabályozás ezt az esetet veszélyhelyzetnek hívja, amelynek kihirdetésére a kormány jogosult, és amelynek megtörténte esetén rendkívüli intézkedések bevezetésére kerülhet sor. „Ezt történt március 11-én, a koronavírus okozta járványhelyzet megfékezése érdekében, az Alaptörvény rendelkezéseire hivatkozással” – összegezte.

Speciális magyar esetek

Vannak speciálisan magyar különleges jogrendi esetek is. Az Alaptörvény ilyen állapotnak minősíti a megelőző védelmi helyzetet, amikor ugyan még nincs folyamatban levő külső fegyveres támadás, de ennek veszélye egyértelmű és fel kell készülni annak elhárítására. Ugyancsak megelőző védelmi helyzetet kell kihirdetni abban az esetben, ha fegyveres csoportok váratlanul betörnének Magyarország területére. Mindezeken túl, a kormány kezdeményezheti az Országgyűlésnél terrorveszélyhelyzet meghatározott időre történő kihirdetését terrortámadás bekövetkezése, vagy annak jelentős és közvetlen veszélye esetén.

„Itt érdemes megemlíteni azokat az eseteket is, amelyek nem minősülnek szigorú értelemben vett különleges jogrendnek, azonban törvényi felhatalmazás alapján a kormányzat vagy annak valamely szerve már jogosult a »békeidejűtől« eltérő intézkedések meghozatalára. Ezek az élet bizonyos területein potenciálisan jelentkező válsághelyzetekhez kapcsolódnak, például az egészségügy, a földgázellátás, a kőolaj- és kőolajtermékek biztonsági készletezése, a nukleáris energia, vagy a tömeges bevándorlás terén, de ide sorolható a katasztrófaveszély, illetve a honvédelmi veszélyhelyzet esetköre is” -mondta a HM Védelmi Igazgatási Főosztály vezetője. 

A Magyar Honvédség feladatai különleges jogrend esetén

Varga ezredestől megtudtuk azt is, hogy a Magyar Honvédségnek különféle feladatai lehetnek az egyes különleges jogrendi helyzetekben. Honvédelmi típusú különleges jogrend esetén a honvédség legfontosabb feladata az alaprendeltetése szerinti feladatok végrehajtása, vagyis Magyarország függetlenségének, területének, légterének, lakosságának és anyagi javainak külső támadással szembeni fegyveres védelme.

„Értelemszerűen el kell végezni azokat a feladatokat is, amelyeket a magyar katonák a honvédelmi törvény alapján fegyverhasználati joggal látnak el. Vagyis biztosítani kell a Szent Korona és a hozzá tartozó egyes jelvények őrzését és védelmét, teljesíteni kell a szövetségi és nemzetközi szerződésből eredő katonai kötelezettségeket, el kell látni a honvédelem szempontjából létfontosságúnak kijelölt rendszerelemek, vagy fokozott védelmet igénylő egyéb létesítmények őrzésvédelmét, a talált robbanótestek tűzszerészeti mentesítését. Ezekben az időszakokban is részt kell venni az államhatár őrzésében, az államhatár rendjét közvetlenül veszélyeztető konfliktushelyzet kezelésében vagy erőszakos cselekmények elhárításában, illetve a tömeges méretű migráció kezeléséhez szükséges intézkedések végrehajtásában, vagy esetleg a Magyarország területén kívüli fegyveres konfliktusok esetén a bajba jutott magyar állampolgárok mentésében, hazatérésük biztosításában, az evakuálás végrehajtásában” – részletezte, hozzátéve: a mennyiben a különleges jogrendet nem honvédelmi jellegű ok miatt hirdették ki, a Magyar Honvédség szerepe a közreműködésre, a rendvédelmi szervek segítésére és támogatására korlátozódik, többnyire fegyverhasználati jog nélkül.

A jelenlegi helyzet – azaz a koronavírus-járvány (COVID-19) járvány miatt kihirdetett veszélyhelyzet – nem honvédelmi típusú különleges jogrendnek minősül, amelyben a Magyar Honvédség feladata a védekezés „frontvonalában” dolgozó egészségügyi szervek segítése, az ország lakosságának biztonságát szolgálni hivatott rendvédelmi, rendészeti szervek támogatása, valamint bizonyos rendvédelmi feladatokban való tevékeny közreműködés. Ennek érdekében jelentősebb katonai erőt telepítettek a déli határszakasz védelmére, valamint katonák segítik a rendőri erőket a nyugati és északi határszakaszon is a határőrizeti és határforgalmi feladataik végrehajtásában. Katonai rendész járőrök vesznek részt meghatározott településeken, közutakon és közterületeken a közrend fenntartásában, őrzés-védelmi feladatok ellátásában, bizonyos járványügyi intézkedések betartatásában.

Védelmi igazgatás: a közigazgatás sajátos területe

A fenti esetekben a feladatok koordinálása a védelmi igazgatás hatáskörébe tartozik – emelte ki Varga Attila Ferenc ezredes, hozzátéve: a védelmi igazgatás a közigazgatás sajátos, speciális területe, amely – mint szervezet- és feladatrendszer – magában foglalja a Magyarországot és annak lakosságát fenyegető valamennyi veszéllyel szembeni védekező tevékenységet, ezek tervezését, szervezését és végrehajtását. „E körbe nem csupán a honvédelem vagy rendvédelem kérdései tartoznak, hanem tágabb értelemben ide soroljuk a lakosságvédelem, az egészségvédelem, a gazdaságvédelem és más, az állam normális működését veszélyeztető jelenségekkel szembeni fellépést, például a kibervédelmet is” – részletezte a főosztályvezető, hangsúlyozva, hogy a védelmi igazgatás körébe tartozó állami feladatok végrehajtását a kormány irányítja.

Az ezredes kiemelte: nincs külön békeidejű, és különleges jogrendben működő védelmi igazgatás. „A védelmi igazgatás szervezertrendszere »békeidőben« is létezik, működik, és végrehajtja a normális működés szerinti feladatait. Ebben az időszakban van lehetőség a különleges működésre vonatkozó tervek, eljárásrendek, jogszabályok kidolgozására, a szükséges feltételek megteremtésére, a várható feladatok, és a más szervekkel való együttműködés begyakorlására”. Különleges jogrendben azonban már a végrehajtásé a főszerep, vagyis itt már a rendelkezésre álló szervezeti keretekben, a megteremtett feltételekkel, a kidolgozott tervek alapján, a védekezésben részt vevő más szervekkel a lehető leghatékonyabban együttműködve kell mielőbb elhárítani a veszélyt. Az alapvető különbség tehát békeidejű és különleges jogrendi működés között elsősorban a végrehajtandó feladatokban, és a végrehajtás tempójában van. A minél gyorsabbdöntéshozatalt a védelmi igazgatási szerveknél létrehozott operatív csoportok, előre kidolgozott tervek szerint megalakított döntéselőkészítő törzsek segítik – húzta alá a főosztályvezető.

A védelmi igazgatás több szintből épül fel. A központi szinten a kormány, mint irányító szerv, valamint az ágazati feladatokat végrehajtó minisztériumok vannak. A védelmi igazgatás területi szintjét a megyék, illetve a főváros szintjén tervezett és végrehajtott feladatok jelentik. Ezek fő koordinátorai a megyei, fővárosi védelmi bizottságok, amelyeket kormánymegbízottak vezetnek. A védelmi bizottságok feladatrendszere felöleli a területi védelmi igazgatás körébe tartozó valamennyi szakmai tevékenyéget, a tagsága pedig azokból a megyei, fővárosi vezetőkből áll, akik ezen feladatok végrehajtásáért a saját szakterületükön felelősek.

A védelmi igazgatás helyi szintjét a járásokban, illetve a fővárosi kerületekben működő helyi védelmi bizottságok jelentik, amelyeket a kormányhivatalok járási, illetve fővárosi kerületi hivatalvezetői vezetnek. A rendszer települési szintjét a polgármesterek alkotják, akik az önkormányzati választások eredményei alapján, a választópolgárok bizalmából kerülnek ebbe a tisztségbe, ily módon tehát alapvetően nem az államot képviselik, azonban jogszabályok speciális védelmi igazgatási feladatokat telepítenek hozzájuk, mint az adott település elsőszámú vezetőihez.

ÖNKÉNTESEN - 2.

 

Szeged, 2020. március 30.

 

Megszületett a központi döntés a koronavírus elleni harchoz. Több egészségügyi ellátó helyre, új korházakra van szükség. A meglévő kapacitás bővítése és új kórházak létesítésére van, vagy lehet szükség. Mindkét megoldásra történt lépés. Ennek megfelelően Kiskunhalason egy új – konténerekből  megépített - kórház megépítésére is sor kerül.

 

Az ország – ezen a területen leginkább jártas - szereplőit hívták meg. A bejárás, a feladatok meghatározása után késedelem nélkül beindult ez a nagyon fontos, legrövidebb határidőn belül megépítésre kerülő teljesen újszerű objektum, ami nagyon alapos átgondolt, de gyors döntéseket és kivitelezést igénylő munka. Egy tartalékos katonánk szeretett volna – szerény képességei, lehetőségei szerint - hozzá járulni ehhez a feladathoz. Felkereste a kivitelezésben résztvevő egyik érdekelt kivitelezőt és azonnal oda ment segíteni, miután a munkahelyéről őt is elküldték a járvány miatt.

 

Közvetlen irányítás és felügyelet mellett, a MATASZ Központ felhívása alapján, Váradi P. Márton tartalékos őrmester, - rendelkezésre állási idejében - fiatal technikusként vállalta, hogy jelentkezik erre a nagy kihívást jelentő munkára. Nem is csalódott, részben azért mert az építkezésnek ezt a módját ez idáig soha, sehol nem tapasztalta, részben, ilyen gyors és fontos munkában nem volt alkalma dolgozni. Elmondta, hogy „meglepte az ottani vezetők határozottsága, átgondolt, okos szervező munkája, együttműködése, az azonnali tervszerű cselekvő munkája, ezek a napok frontszolgálatnak voltak nevezhetők. Büszke vagyok arra, hogy ennek az építő közösségnek a tagja lehettem, hogy szerény képességeimmel hozzá járulhattam ennek a kórháznak az építéséhez, nyilatkozta.

 

A helyszín kitűzése, talaj előkészítés, alapok, közművek felderítése után a munka azonnal a legnagyobb sebességgel megkezdődött és azonnal megkezdődött a több száz konténer helyszínre szállítása, elhelyezése, rögzítése és a munkaterület mielőbb átadása. A további szerelő munkák végzésére átadták a terepet a munkában résztvevő többi kivitelezőnek. Ez egy hatalmas logisztikai szervezőmunkát igénylő feladat volt, melyet sikerült pontosan, baleset nélkül végrehajtani. Köszönet a kivitelezésbe helyet biztosító vezetőknek, de köszönet Marcinak is tartalékos őrmester társunknak, aki ez alkalommal is önzetlenül, a segítő jó szándékától vezetve jelentkezett és teljesítette azt a kötelezettségét, amit a haza a tartalékos katonáktól, a Magyar Tartalékosok Szövetség Tagjaitól kért és elvár a jövőben is. Remélhetően a legújabb idők ezen, eddig soha nem tapasztalt mértékű, veszedelmes kihívása ellen a fellépésünk eredményes lesz.

 

KÓRHÁZPARANCSNOKOK

Budapest, 2020. 03. 30. 07:55

Az orvosigazgatókat tehermentesítik a kórházparancsnokok.Elsősorban a rendszer működtetése és felügyelete lesz a március 30-ától ötvenegy egészségügyi intézményben szolgálatba álló kórházparancsnokok feladata, hogy az orvosigazgatók kizárólag a betegellátásra, a gyógyításra tudjanak koncentrálni – mondta el Benkő Tibor honvédelmi miniszter a TV2 Mokka című műsorának hétfő reggeli adásában.

Hétfőtől ötvenegy magyarországi kórházban állnak munkába kórházparancsnokok. Mint a TV2 reggeli adásában a honvédelmi miniszter elmondta, nagyon fontos, hogy a világjárvány idején országos szinten is összehangoltan működjenek az egészségügyi intézmények, hiszen hamarosan Magyarország is eljut a tömeges megbetegedések időszakába. Benkő Tibor kiemelte: ilyen helyzetben központilag, az Operatív Törzs vezetésével kell biztosítani és kezelni a járvány kezeléséhez szükséges készleteket, és e munka összehangolása miatt szükséges a kórházparancsnoki rendszer bevezetése.

A honvédelmi miniszter hangsúlyozta: a kórházparancsnokok nem kezelnek orvosszakmai szempontokat, feladatuk egységesen a kórházak működésére, a készletgazdálkodásra vonatkozik. Munkájuk épp azt segíti elő, hogy az orvosigazgatók a betegellátásra, a gyógyításra tudjanak koncentrálni. Mint Benkő Tibor rámutatott, a Honvédkórház alapesetben is így működik: élén parancsnok áll, aki vezetési-szervezési hatáskörrel rendelkezik, és mentesíti az orvosigazgatót e feladatok ellátása alól.

A Létfontosságú Magyar Vállalatok Biztonságáért Felelős Akciócsoport vezetőjeként a honvédelmi miniszter a műsorban azt is elmondta: eredetileg százharminckilenc vállalatot választottak ki, amelyeknél honvédelmi irányító törzs kezdi meg a munkát, a kör azonban folyamatosan bővül, jelenleg már százhetvennégy vállalat szerepel a listán. Hozzátette: országos szinten összesen mintegy ezernégyszáz katona teljesít szolgálatot a veszélyhelyzet elhárítása érdekében. Benkő Tibor hangsúlyozta: e feladatok végrehajtása során is kiemelten fontos az állomány egészségének megóvása, a katonákat folyamatosan vizsgálják és védőfelszereléssel látják el. Mindez a több mint ezer, határainkon kívül szolgáló magyar katona esetében sincs másképp.

A katonák a határok biztosítása mellett az országon átvezető humán korridorokon felállított ellenőrzési pontokon is segítik a rendőrség munkáját, kilencből öt ponton katonák végzik e feladatokat. A honvédelmi miniszter kérdésre válaszolva azt is elmondta: a városokban járőröző katonai rendészek feladata, hogy segítsék és eligazítsák az állampolgárokat a kormány által megfogalmazott kijárási korlátozások betartása érdekében. Amennyiben a helyzet úgy kívánja, intézkedni is kötelesek. Ebben a helyzetben minden magyar állampolgár érdeke a rend, a fegyelem és a szervezettség – hangsúlyozta Benkő Tibor.

ÖNKÉNTESEN

 

Szeged, 2020. március 30.

 A Magyar Tartalékosok Szövetségének Elnöke a MATASZ vezetése, irányítása során rendszeresen bocsájt ki körleveleket melyben különféle feladatokról, lehetőségekről tájékoztatja az érintetteket, mindenek elött a megyei vezetőségeket. Ezeknek a körleveleknek a jelentősége, a koronavírus veszélyes időszakban a jelentősége nagymértékben növekedett! A közelmúltban jelent meg a 04/2020 számú körlevél, melyben tájékozódtunk a koronavírus elleni közdelem keretein belül lehetségessé vált feladatokról. Ez lehetőséget biztosít a MATASZ tagjai számára, hogy önkéntes feladatokat vállaljanak a védekezés során felmerülő tennivalókból feladatok átvállalására!

 A Megyei Elnök tájékoztatta online úton a megyei vezetőség tagjait, és a korcsoportos megkötések miatt, többen az otthonról elsősorban elektronikus úton végezhető feladatok ellátására volt több jelentkező. Ezeket az adatokat összegyűjtöttük, és határidőre a Központunknak megküldtük.  Az ÖMT, és az ÖTT tagjaink adatainak, igénybevételükre vonatkozó adatok pontosítás-ra kerültek és készen állnak a feladataik teljesítésére, irányukban csupán azt fogalmaztuk meg, hogy „ha erre sor kerülne, kérjük, Mindannyijuk felelősséggel, pontosan, a tartalékosoktól elvárható módon, színvonalon teljesítsék tartalékos katonai kötelezettségüket”!

 Szeged több jelentős Klinikával, Kórházzal és Rendelő intézettel rendelkezik! Egészségügyi Intézményeinknek Délalföldi regionális szintű gyógyászati és beteg ellátási feladataik vannak! A környező településekről számos orvos, és a különféle szakszemélyzet tagjai ezekről a településekről járnak be munkát végezni, számos esetben munkaidőn túl is szükséges az utazásuk.

 Kocsis István ÖMT őrnagy Úrat - megyei alelnökünket - megkeresték és kérték, hogy szeretnék, ha Gyálarét településről, indulva, és útközben többekkel kiegészülve, vállalkozna , egészségügyi munkatársakat be, illetve haza szállítva, könnyíteni azon a nagy megterheléssel járó igénybevételen, melynek keretein belül az érintettek ezekben a napokban dolgoznak! A kérést indokolja az is, hogy a tömegközlekedési eszközök, menetrendje nem mindig igazodik a munkabeosztásokhoz és a nagyfokú fertőzés veszély, adott esetben jelentős kockázatot jelentene. Ugyan ez érvényes a taxival megvalósított utazás lehetőségeire is!

 Kocsis őrnagy Úr vállalkozott erre a feladatra, a kijárási korlátozások miatt számára megbízó levelet állítottunk ki a kijárási korlátozások miatt, és ebben a formában jelentős segítséget nyújt négy Ápolónőnek, és Egészségügyi Szakdolgozónak, a munkahelyükre való gyors be és haza jutásához, nem kell ez idő alatt külön fertőzésveszélyes kockázatot vállalniuk, és az ilyen viszonyok közötti kevés pihenő időt otthonukban jobban ki tudják használni. ,

 Köszönjük az áldozatos, nélkülözhetetlen munkájukat, Társunknak, Barátunknak, Kocsis István őrnagy Úrnak a kiemelkedő, áldozatos, önkéntes közreműködését! További kitartó eredményes munkát, jó egészséget kívánunk!

 

More Articles...

  1. Idősávos korlátozás
  2. MIT SZABAD ÉS MIT NEM?
  3. A legfontosabb, hogy az ország megőrizze a működőképességét!
  4. A hivatás szólít minket
  5. A honvédelmi miniszter levele - 2020.03.23
  6. Maradj otthon!
  7. Tartalékosok felkészülése
  8. Gyermekorvosi ügyelet
  9. COVID 19
  10. Eskütétel Hódmezővásárhelyen
  11. FELHÍVÁS A MATASZ ELNÖKÉTŐL
  12. Benkő Tibor: csütörtök reggel jelennek meg az érintett vállalatoknál a honvédelmi irányító csoportok
  13. Vezérezredes lett a Magyar Honvédség parancsnoka
  14. Koronavírus tájékoztató - Helyes kézmosás
  15. Március 15. - Nemzeti Ünnepünk
  16. MATASZ ELNÖK FELHÍVÁSA
  17. Óraátállítás - 2020.03.29.
  18. Koronavírus tájékoztató
  19. Az Operatív Törzs ajánlása
  20. MATASZ TOBORZÓ - 2020.03.
  21. Egyenlő bánásmód hatóság
  22. Sportbál - 2020. Pusztamérges
  23. Vezetési gyakorlat és osztályba soroló vizsga
  24. Sportolóként és katonanőként…
  25. Területvédelmi erők: a Magyar Honvédség új képessége
  26. Bolgárok ünnepi köszöntés
  27. Hősképzésen a tartalékosok
  28. Katonáink felkészültek a koronavírus elleni védekezésre is
  29. Név és rendfokozat használat
  30. TÁJÉKOZTATÓ – Robbantási gyakorlat a sándorfalvi gyakorlótéren
  31. Az új katonai életpályamodell is egész életre szól
  32. TÁJÉKOZTATÓ A TAGDÍJ MÉRTÉKÉRŐL
  33. STRATÉGIAI MEGÁLLAPODÁS A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETTEMEL
  34. RENDŐRSÉGI TÁJÉKOTATÓ - A rendőrséghez kerülnek a szabálysértési eljárások!
  35. KELLŐ KÖRÜLTEKINTÉSSEL A KORONAVÍRUS ELLEN!
  36. A HONVÉDELEM NEMZETI ÜGY - 2020.02.25.
  37. SZEMERE MKLÓS VETÉLKEDŐ
  38. Köszöntő - Szemere Miklós vetélkedő
  39. I. Szentesi Családi Disznótors
  40. VEZETŐSÉGI ÜLÉS – 2020. február
  41. KÖTELÉKLÖVÉSZET
  42. AZ ESKÜ BECSÜLETE
  43. Lezárult a XX. Doni Hősök Emléktúra-sorozat
  44. ESKÜVEL FOGADTÁK
  45. RÖSZKE - 2019. évértékelő
  46. VERSENYKIÍRÁS - MATASZ Honvédelmi és Sportnap 2020.
  47. FRANCIA KADÉTOK HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN
  48. LŐRINCZ KÁLMÁN NY. VEZÉREZREDEST KÖSZÖNTÖTTÉK
  49. Felhívás - Tagdíjfizetés 2020.02.
  50. Harcászat a szentesi alapkiképzésen

Page 1 of 166